Thursday, July 7, 2011

Minu töökohad


Minu vabatahtlik teenistus toimub organisatsioonis nimega Cemea. Selle nädalani oli mu töö kahes noortekeskuses. Üks on mu kodule õnneks lähedal, samamoodi nagu kontorgi. Noortekeskus Fenix19 asub koolimajas ühe maja osa ühel korrusel. See on nagu tüüpiline kooli koridor, kus ühel pool on aknad ja teisel pool klassiruumid. Nii on ka noortekeskus: koridoris on mõned mängud ja istumiskohas, ruumid eri funktsioonidega; ühes on arvutid ja töötajad, teises on laud ja mängud ning võimalus peegli ees tantsida, kolmas ruum on õppimiseks ja neljas, suurem, kunstitegevusteks. Kõik see näeb välja väga lihtne, ruumid vanad. Samas kõik vajalik on olemas ja ruumipuudust pole.
Teine noortekeskus Linkiostro, kus koha peal olen olnud vaid korra, on minu kodust väga kaugel. Sõidan pool tundi trammiga ja siis veel pool tundi bussiga. See noortekeskus on väga väike, põhimõtteliselt üks ruum nelja lauaga, kus põhirõhk on kunstilisel tegevusel. Mõlemas noortekeskuses tehakse väga palju asju taaskasutatavatest esemetest.
Kuna aga on suveaeg, siis noortekeskused teevad väga palju väljasõite. Nagu oli postitus Pantheon-ist, veepargist jne. Käiakse mere ääres, muuseumites, niisama linna peal aega veetmas.
Sel nädalal olen töötanud uues kohas, lasteaias. See on parajalt väike ja armas ja tundub, et seal on ainult kaks rühma, suured ja mitte nii suured. Seal ma siis olen ja vaatan ja aitan. Päev koosneb mängulistest tegevustest, söömisest, tihtipeale basseinis mängimisest ja pärastlõunat on kunstiline tegevus, kleebi-lõika-ja-liimi. Kuna ma pole kunagi seal tervet päeva, siis ehk midagi on mul nägemata jäänud. Igaljuhul junsud on päris lahedad, teinekord tüütud, nagu ikka. Üritan nendega mängida, nii et väga rääkima ei peaks, aitan süüa ja koristada, kleepida ja liimida.
Ja minu neljas töökoht on kontor, kus ma olen viibinud keeletundides ja kus käin mentoriga kohtumas. Minu ülesandeks saab ehk kõige enam noortevahetuse korraldamisel abiks olla. Järgmine tuleb augustis ja minu kanda jääb ehk pärast seda, detsembris toimuv noortevahetus. Kui kõik läheb plaanipäraselt.
Seega on mul neli erineva kohta, kus mul on võimalus töötada. Eelmine kuu oli enamasti noortekeskused, see kuu on rohkem lasteaeda. August peaks olema rahulikum kuu, kuna siin kõik puhkavad, enamus keskusi on suletud ja inimesed sõidavad linnast minema. Septembrist siis uue hooga. Pärast seda ma saan ehk valida, mis koht mulle kõige rohkem meeldis ja millele pühenduda soovin.

No comments:

Post a Comment